July 17: COVID-19 CBSA Commercial & Trade Update

Key Issue

  • As part of the Government of Canada’s efforts to reduce the spread and prevent importation of COVID-19, all travellers entering Canada regardless by mode, must provide their contact information if requested by the CBSA officer.
  • The ArriveCAN mobile application allows a digital way for travellers entering to provide their basic traveller information and a self-assessment of symptoms as required by recent Emergency Orders under the Quarantine Act.

COVID-19 Commercial Update to Industry Stakeholders, July 17, 2020


COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie Le 17 juillet 2020

Question clé

  • Dans le cadre des efforts du gouvernement du Canada visant à réduire la propagation et à prévenir l'importation de la COVID-19, tous les voyageurs entrant au Canada, quel que soit leur mode de transport, doivent fournir leurs coordonnées si l'agent de l'ASFC le leur demande.
  • L'application mobile ArriveCAN offre un moyen numérique aux voyageurs qui entrent au Canada de fournir leurs renseignements de base et une auto-évaluation de leurs symptômes, comme l'exigent les récents décrets d'urgence pris en vertu de la Loi sur la quarantaine.

COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie, Le 17 juillet 2020