CBSA Message: TCC19-098 TCCU Tip / Conseil pratique de l'USTCC

Clients Affected: All clients and service providers who transmit trade data using EDI and/or eManifest Portal

Terms and conditions for the emergency after-hours service provided by the Technical Commercial Client Unit (TCCU):

The TCCU provides full technical support between the hours of 08h00 and 17h00 ET, Monday to Friday except holidays. Between the hours of 17h00 and 08h00 ET as well as on weekends and statutory holidays, the service is provided for emergency situations only.

What constitutes an emergency?

An emergency is a situation which prevents any client from transmitting data to the CBSA or receiving data from the CBSA and which cannot wait for resolution until the next business day.

Please refer to the following link which outlines the situations clients should contact the TCCU after-hours: http://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/services-eng.html

As of January 1, 2018, the TCCU no longer accepts calls after hours for issues that do not constitute an emergency. Some examples include:

  • Confirmation if CBSA received a transmission (transaction number, cargo control document, conveyance reference document, house bill)
  • Confirmation on whether a B3 transaction has been accepted
  • Confirmation on the status of a transaction number, cargo control document, conveyance reference document or house bill
  • Confirmation if a Border Services Officer (BSO) has made a decision on a transmission (transaction number, cargo control document, conveyance reference document, house bill)

Managing non-emergency calls outside of business hours impedes our ability to troubleshoot and resolve legitimate system emergencies in a timely manner.

Alternatives

eManifest Notices

  • Provides the notification of the acknowledgement and status of shipments as they move through the commercial import process (e.g. Matched, Not Matched, Document Not on File, Released, etc)
  • Available to both Electronic Data Interchange (EDI) and Portal clients

Release Notification System (RNS) Messaging and RNS Status Query

  • Offers a timely and efficient notification of CBSA release decisions by providing brokers, importers, carriers, freight forwarders and warehouse operators with electronic messages.
  • Allows a client to transmit status query messages in order to find out the pre and post arrival status of a release transaction.
  • Available for EDI clients only

For more information on CBSA Notices, please contact the TCCU at: tccu-ustcc@cbsa-asfc.gc.ca.

Client Service /Contact Information:

Hotline: 1-888-957-7224

Regular Hours: Monday to Friday, 08:00 – 17:00 Eastern Time (ET) Call the hotline for technical assistance and problems regarding the submission of trade data, e.g. reject messages, via EDI. eMail support is also available for EDI applications, testing and general inquiries at TCCU-USTCC@cbsa-asfc.gc.ca.

After Hours: Weekdays 17:00 – 08:00 ET Saturday, Sunday and all civic and statutory holidays – 24/7 Call the hotline for urgent technical assistance. When calling the hotline, leave a detailed message and an officer will return your call.


Les clients affectés: Tous les clients et fournisseurs de service transmettant des documents commerciaux par EDI ou le Portail du Manifeste électronique.

Les modalités et les conditions d’utilisation du service de soutien d’urgence après les heures de bureau offert par l’Unité des services techniques aux clients commerciaux (USTCC) :

L’USTCC offre un soutien technique complet du lundi au vendredi, de 8h00 à 17h00 heure de l’est, sauf les jours fériés. Le service est offert pour des cas d’urgence seulement de 17h00 à 8h00 heure de l’est, ainsi que les fins de semaine et les jours fériés.

Qu’est-ce qui constitue une urgence?

Une urgence se définit par un problème qui empêche un client de transmettre des données à l’ASFC ou de recevoir des données de l’ASFC et qui ne peut pas attendre jusqu’à la prochaine journée ouvrable.

Veuillez-vous reporter au lien de référence suivant qui présente un tableau des services offerts par l’USTCC après les heures de bureau. http://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/services-fra.html

Depuis le 1er janvier 2018, l’USTCC n’accepte plus les appels après les heures de bureau pour des questions qui ne constituent pas un cas d’urgence. Par exemple, il peut s’agir de :

  • La confirmation que l’ASFC a reçu une transmission (numéro de transaction, document de contrôle de fret, document de référence du moyen de transport, connaissement interne)
  • La confirmation qu’une transaction B3 a été acceptée
  • La confirmation du statut d’une transaction, document de contrôle de fret, document de référence du moyen de transport ou de connaissement interne
  • La confirmation de la prise de décision par un agent des services frontaliers (ASF) sur une transmission (numéro de transaction, document de contrôle de fret, document de référence du moyen de transport, connaissement interne)

La prise en charge d’appels non-urgents en dehors des heures de bureau nuit à notre capacité de dépanner et de corriger en temps opportun les urgences de système légitimes.

Alternatives

Avis du manifeste électronique

  • Offre la notification du statut des expéditions (l'accusé de réception et l'état) à mesure qu'elles franchissent les étapes du processus d'importation commerciale (p. ex., Apparié, Non-apparié, Document pas au dossier, Mainlevée).
  • Disponible aux clients Échange de données informatisées (EDI) et du portail.

Système de transmission des avis de mainlevée (STAM) et Interrogation sur le statut STAM.

  • Permet une transmission plus rapide et efficace des avis de décision concernant la mainlevée douanière sous forme de messages électroniques aux importateurs, courtiers, exploitants d'entrepôt, agents d’expédition et transporteurs.
  • Permet à un client de transmettre un message d’interrogation sur un statut afin d’obtenir le statut d’une transaction de mainlevée avant ou après l’arrivée.
  • Disponible aux clients EDI seulement.

Pour plus d’informations sur les Avis de l’ASFC, veuillez contacter l’USTCC à : tccu-ustcc@cbsa-asfc.gc.ca.

Service à la clientèle et renseignements:

Ligne ouverte: 1-888-957-7224

Horaire régulier: du lundi au vendredi entre 8h00-17h00 heure de l’Est (HE), appelez la ligne ouverte pour une assistance technique et tout problème concernant la soumission des documents commerciaux, par exemple les messages de rejets via EDI. Le support par courriel électronique est également disponible pour les applications EDI et les essais à l’adresse suivante : TCCU-USTCC@cbsa-asfc.gc.ca .

Après les heures ouvrables: en semaine de 17h00-8h00 HE, le samedi, dimanche et tous les congés fériés- 24/7 appelez la ligne ouverte pour une assistance technique urgente. Lorsque vous appelez, laissez un message détaillé et un agent vous rappellera.