Trade Info You Can Trust
July 17: COVID-19 CBSA Commercial & Trade Update
Key Issue
- As part of the Government of Canada’s efforts to reduce the spread and prevent importation of COVID-19, all travellers entering Canada regardless by mode, must provide their contact information if requested by the CBSA officer.
- The ArriveCAN mobile application allows a digital way for travellers entering to provide their basic traveller information and a self-assessment of symptoms as required by recent Emergency Orders under the Quarantine Act.
COVID-19 Commercial Update to Industry Stakeholders, July 17, 2020
COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie Le 17 juillet 2020
Question clé
- Dans le cadre des efforts du gouvernement du Canada visant à réduire la propagation et à prévenir l'importation de la COVID-19, tous les voyageurs entrant au Canada, quel que soit leur mode de transport, doivent fournir leurs coordonnées si l'agent de l'ASFC le leur demande.
- L'application mobile ArriveCAN offre un moyen numérique aux voyageurs qui entrent au Canada de fournir leurs renseignements de base et une auto-évaluation de leurs symptômes, comme l'exigent les récents décrets d'urgence pris en vertu de la Loi sur la quarantaine.
COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie, Le 17 juillet 2020